USJ Connect: Companies on Campus 2022-2023

Jeudi 10 novembre 2022
de 12h à 18h

Le Service de l’insertion professionnelle a le plaisir de vous annoncer l’édition 2022-2023 du salon de l’emploi USJ CONNECT – Companies on Campus, qui se tiendra aux dates suivantes :

• Jeudi 10 novembre 2022 : Campus des sciences et technologies (Mar Roukoz) de 12h00 à 18h00

Informatique, Génie civil, Génie électrique et mécanique, Pétrole et gaz, Architecture, Génie chimique, Génie agricole, Génie agro-alimentaire, Mathématiques, Physique, Chimie, Biochimie

USJ CONNECT vise à tisser des liens entre les différentes composantes de la communauté universitaire et ses partenaires : entreprises des différents secteurs, ONG, étudiants (12.650), Anciens (environ 38.000), entrepreneurs, institutions académiques de l’USJ, etc. Plusieurs activités seront organisées à cet effet :

•         Espace de simulations d’entretiens d’embauche menées par des professionnels

•         Espace d’exposants : réception de CV, promotion de votre entreprise, offres d'emploi et de stage

•         Espace de Coaching (exclusivement aux headhunters) : CV, lettre de motivation, préparation à l'entretien d'embauche, plateforme Alumni USJ

Pour confirmer votre participation à USJ CONNECT, il suffit de remplir ce formulaire le plus tôt possible.

The Career and Placement Office has the pleasure to announce the launching of the upcoming career fair USJ CONNECT 2022-2023 – Companies on Campus.  It will be held on the following dates:

• Thursday 10 November 2022 at Campus of Sciences and Technology (Mar Roukoz) from 12:00 PM to 6:00 PM

Majors: IT, Telecom, Civil Engineering, Construction, Mechanical Engineering, Electrical Engineering, Oil and Gas, Chemical Engineering, Food Industry Engineering, Agriculture Engineering, Mathematics, Physics, Chemistry, Biochemistry, Architecture.

USJ CONNECT aims to establish relevant connections between companies from various sectors, NGOs, USJ students (12.650), USJ Alumni (around 40.000), entrepreneurs, USJ academic institutions, etc. For this purpose, various activities will be organized such as:

•         Mock interviews space led by professionals

•         Exhibitors space: collection of students’ CVs, promotion of your company, presentation of job and internship opportunities

•         Coaching space: CV, Cover Letter, job interview preparation, Alumni USJ platform

If you wish to confirm your participation in USJ CONNECT, you are kindly requested to fill the registration form as soon as possible.