Waste and Biodiversity: Training of the Grand Lycée Franco-Libanais Elementary School Teachers

Déchets et Biodiversité: Formation des enseignants de l’école élémentaire du Grand Lycée Franco-Libanais
Les Jeudis 3 et 17 mars 2016
Campus des sciences humaines

On 3 and 17 March 2016, the CEEDD Chair organized a training of 80 teachers responsible for approximately 1200 students of the Grand Lycée Franco-Libanais (GLFL) elementary school. The themes selected were that of “waste” and “biodiversity”, which are essential in the Lebanese context. The training took place in three stages: first, a presentation of the concepts by the trainers of the CEEDD; second, the setting up of group workshops to conceptualize projects; and finally, pooling with project validation. At the end of the 2015-2016 school year, a student conference, organized at the GLFL as part of Environment Week, presented the projects developed to the school community and parents.

La chaire CEEDD a organisé, les 3 et 17 mars 2016 une formation de 80 enseignants responsables d’environ 1200 élèves de l’école élémentaire du Grand Lycée Franco-Libanais (GLFL). Les thèmes des « déchets » et de la « biodiversité », essentiels dans le contexte libanais, ont été retenus. La formation s’est fait en trois temps : tout d’abord, une présentation des concepts par les formateurs de la CEEDD ; ensuite, une mise en place d’ateliers de groupes pour conceptualiser des projets ; et enfin, une mise en commun avec validation des projets. En fin d’année scolaire 2015-2016, un congrès des élèves, organisé au GLFL dans le cadre de la Semaine de l’Environnement, a permis de présenter les projets élaborés à la communauté scolaire et aux parents.