CEEDD Doctoral Fellowship 1

Bourse de doctorat de la CEEDD 1
Lundi 4 Janvier 2016

CEEDD Doctoral Fellowship 1

Each year, the CEEDD Chair grants a full doctoral scholarship (100% tuition) to a candidate who wishes to pursue his research in eco-citizenship and sustainable development. In 2016-2017, the Chair awarded the scholarship to Miss Christelle Kassargy. Ms Kassargy was enrolled in the Faculty of Arts and Humanities at Saint Joseph University, and therefore at the Doctoral School of Human and Social Sciences (EDSHS). His thesis is directed by Professor Jocelyne Gérard and co-directed by Dr.Sarah Hariri Haykal (Faculty of Economics of Saint Joseph University). Ms Kassargy’s thesis project focuses on municipal governance on eco-citizenship and sustainable development in Lebanon. This theme fits perfectly with the work of the Chair on the importance of the role of municipalities in the implementation of a sustainable development approach in their territories. Ms Kassargy’s thesis project complements and is in synergy with the project to network municipalities and public schools in the Central Békaa region.

Bourse de doctorat de la CEEDD 1

La Chaire CEEDD octroie chaque année une bourse de doctorat complète (100% de prise en charge de la scolarité) pour un candidat désireux de poursuivre sa recherche en éco-citoyenneté et développement durable. En 2016-2017, la Chaire a accordé la bourse à Mlle Christelle Kassargy. Mlle Kassargy a été inscrite à la Faculté des Lettres et des Sciences Humaines de l’Université Saint-Joseph, et donc à l’École Doctorale des Sciences de l’Homme et de la Société (EDSHS). Sa thèse est dirigée par Pr Jocelyne Gérard et codirigée par Dr Sarah Hariri Haykal (Faculté d’Économie de l’Université Saint-Joseph). Le projet de thèse de Mlle Kassargy porte sur la gouvernance des municipalités sur l’éco-citoyenneté et le développement durable au Liban. Cette thématique entre en parfaite adéquation avec les travaux de la Chaire sur l’importance du rôle des municipalités dans l’instauration d’une démarche de développement durable sur leurs territoires. Le projet de thèse de Mlle Kassargy complète et entre en synergie avec le projet de mise en réseau des municipalités et des établissements scolaires publics de la région de la Békaa centrale.