Relaunch of the Waste Sorting Campaign at USJ

Relance de la campagne de tri des déchets au sein de l'USJ
Septembre 2020

The Waste Sorting Campaign has been re-launched in September 2020 at USJ!

Sorting bins can be found across the University's campuses. The Fondation Diane, through CEEDD, provided a new truck to collect the sorted waste and ensure its transportation to recycling plants.

Let's work together to reduce the amount of waste that ends up at sea.

All you must do is throw the waste away:

- paper (clean and dry) in the orange sorting bin.

- plastic, glass, cardboard, and metal (clean and dry) in the blue sorting bin.

- organic waste food scraps, tissues, tea bags) in the green sorting bin.

Dirty and non-recyclable waste should be put in the brown garbage can, which corresponds to the household waste.

Make Lebanon greener and the sea bluer!

‎زبالي ما تخلّي، حطّن بالسلّة

La campagne de tri des déchets a été relancée, en Septembre 2020, au sein de l’USJ!

Des bennes de tris se trouvent dans tous les campus de l’Université. La Fondation Diane, à travers la Chaire CEEDD, a alors mis à disposition son nouveau camion pour assurer la collecte des déchets triés ainsi que leur transport aux usines de recyclages.

Unissons nos efforts pour réduire les déchets qui se retrouvent en mer.

Il suffit alors de jeter les déchets:

- en papier (propres et secs) dans la poubelle orange

- en plastique, en verre, en carton et en métal (propres et secs) dans la poubelle bleue

- organiques (restes de nourriture, mouchoirs en papier, sachets de thé) dans la poubelle verte

Les déchets sales et non recyclables sont à jeter dans la poubelle marron, qui correspond à la poubelle ménagère.

Pour un Liban plus vert et une mer plus bleue!

‎زبالي ما تخلّي، حطّن بالسلّة