اتفاقيّة تعاون بين جامعة سان جوزف دبي ومكتب محمد عبد الله للمحاماة والاستشارات القانونية– فرع دبي تقدّم تمويلا بحثياَ دعما للبحث القانوني العلمي في دولة الإمارات

28 April 2023

أعلن كلّ من جامعة سان جوزف دبي (فرع من جامعة القدّيس يوسف في بيروت التي تأسست في لبنان العام 1875) ومكتب محمد عبد الله للمحاماة والاستشارات القانونية– فرع دبي عن توقيع اتفاقيّة تعاون يقدّم من خلالها مكتب محمد عبد الله تمويلا بحثيا ضمن مشروع بحثي حول جوانب قانونية متعددة في القانون الإماراتي يشمل القانون الخاص والقانون العام يستمر لمدة 18 شهرا. وتقضي الاتفاقية أن يصار إلى نشر هذه الأبحاث في منشور يصدر عن منشورات الجامعة يشمل مقالات متخصصة باللغة الإنكليزية أو العربية ويتم توزيعه مجانا على نطاق واسع في دولة الإمارات العربية المتحدة دعما للبحث القانوني العلمي.

وبهذه المناسبة أوضح البروفيسور دكاش أن "هذه المنحة البحثية ستدعم مهمة فرع دبي ليكون لاعباً في النهوض بالبحث القانوني في دولة الإمارات العربية المتحدة". وبدوره، شدد السيد المحامي بيار مهاوج على "أهمية التعاون بين المهنيين القانونيين والأوساط الأكاديمية في تعزيز ثقافة البحث في المنطقة".

 

Saint Joseph University - Dubai (branch of Saint Joseph University of Beirut, which was founded in Lebanon in 1875) and Mohamed Abdulla Lawyers and Legal Consultants - Dubai Office announced the signature of a cooperation agreement through which the law firm funds a research project on the multiple legal aspects of the UAE laws including the private and public laws for a duration of 18 months. The agreement provides that the research conducted in the context of this grant will be published in a dedicated volume that includes specialized articles in English or Arabic, and will be distributed free of charge on a large scale in the United Arab Emirates in support of scientific legal research.

On this occasion Professor Daccache, President of the University, affirmed that “this research grant will support the branch’s mission to be a player in the advancement of the legal doctrine in the United Arab Emirates”. In his turn, Mr. Mehawej, on behalf of the law firm stressed on “the importance of the collaboration between legal professionals and the academia in fostering a culture for research in the region”.